Social Mix - közösségi média tanácsadás

Tumblr

Feliratkozás Tumblr hírcsatorna csatornájára
A közösségi média napjaink egyik legerősebb marketingeszköze, mellyel minden vállalkozásnak élnie kell. A Social Mix költséghatékony megoldásokkal segíti a kis- és középvállalkozásokat a közösségi marketing területén.
Frissítve: 2 óra 54 perc

Megérkeztek az érkezésioldal-megtekintésre optimalizált Facebook hirdetések

cs, 07/27/2017 - 10:23

A Facebook rendszerében eddig kétféleképpen lehetett optimalizálni a hirdetéseket: elérés és kattintás alapon. Most viszont megjelent egy harmadik funkció, a landing page view optimization, vagyis az érkezésioldal-megtekintésre optimalizált típus.

Mit is jelent pontosan az érkezési oldal megtekintése?

Amikor a felhasználó a hirdetésedben elhelyezett URL célhelyére megérkezik, akkor mondhatjuk, hogy megtekintette az érkezési oldalt. Ha például éttermed van, és a Facebook hirdetésben a weboldaldon található menüajánlat oldalára irányítod őket, akkor mondhatjuk, hogy megtekintették az érkezési oldalt, ha látták a menüt.

Miben különbözik ez a kattintástól?

Erre a kérdésre a legegyszerűbb két példával válaszolni, amik rámutatnak, hogy mi a különbség kattintás és oldalmegtekintés között. Akkor számít kattintásnak:

  • ha a felhasználó véletlenül rákattint a Facebook hirdetésedben található linkre (mert mondjuk az ott látható képet szerette volna nagyobban megnézni, helyette viszont a Facebook átirányította a linkre), majd a “hiba” észrevételét követően még azelőtt bezárja az oldalt, hogy az betöltődött volna.
  • ha a felhasználó szándékosan kattint ugyan a hirdetésben található linkre, de az oldal olyan sokáig töltődik, hogy inkább nem várja meg, és bezárja azt.

Ez a fenti két eset tehát linkre kattintásnak számít, nem pedig érkezésioldal-megtekintésnek, mert nem töltöttek egyetlen másodpercet sem az érkezési oldalon, tehát annak tartalmát nem látták.

 Azzal, hogy a Facebook lehetővé teszi, hogy kattintás helyett az érkezési oldal megtekintéseire optimalizáld a hirdetésed, jobb minőségű közönséget érhetsz el, hiszen ezzel a hirdetési eszközzel a Facebook kiszűri azokat a felhasználókat, akik korábban megszakították az oldal betöltését, kiléptek még azelőtt, hogy az megjelent volna. Így elméletileg csak azok látják majd a hirdetésedet, akik a weboldalt is megnézik, ahova irányítod őket.

Mi kell ahhoz, hogy a Facebook hirdetés az érkezésioldal-megtekintésre optimalizált legyen?

Van néhány kritérium, aminek meg kell felelni:

  • Olyan hirdetést optimalizálhatsz így, melynek kampánycélja a forgalomterelés
  • A hirdetési fiókodnak kell, hogy legyen Facebook képpontja
  • Az érkezési oldal(ai)don már beépítve kell lennie a Facebook képpontnak

Hol tudom beállítani, hogy a Facebook hirdetés az érkezésioldal-megtekintésre optimalizált legyen?

A Hirdetéskezelőben a Hirdetéssorozatnál válaszd ki az optimalizálni kívánt hirdetést, majd a Szerkesztés gombra kattintás után megnyíló menüben az “Optimalizálás és megjelenítés” panelen a “Hirdetések megtekintési optimalizálása” pontban a legördülő menüből válaszd ki, hogy “Érkezésioldal-megtekintések”.

A funkció egyelőre nem mindenki számára elérhető, de folyamatosan bővítik a hirdetési fiókok sorát, amiben beállítható.

 Bízom benne, hogy a “Mikor történik a díj felszámítása?” menüpontban azért nem választható egyelőre ennél az optimalizálási módnál, hogy “Hivatkozásra kattintás”, mert még nagyon új. A megjelenés alapú díjszámítás ugyanis nem tűnik fairnek: ha a Facebook biztos benne, hogy ezzel az optimalizálási móddal jobb minőségű közönséget ér el, hiszen azoknak a felhasználóknak mutatja meg a hirdetést, akik nemcsak kattintanak rá, hanem tényleges időt is töltenek az érkezési oldalon, akkor miért nem lehet csak azok után az emberek után fizetni, akik ezt meg is tették? A kérdés költői, az idő pedig majd megválaszolja.

Megérkeztek az érkezésioldal-megtekintésre optimalizált Facebook hirdetések

cs, 07/27/2017 - 10:23

A Facebook rendszerében eddig kétféleképpen lehetett optimalizálni a hirdetéseket: elérés és kattintás alapon. Most viszont megjelent egy harmadik funkció, a landing page view optimization, vagyis az érkezésioldal-megtekintésre optimalizált típus.

Mit is jelent pontosan az érkezési oldal megtekintése?

Amikor a felhasználó a hirdetésedben elhelyezett URL célhelyére megérkezik, akkor mondhatjuk, hogy megtekintette az érkezési oldalt. Ha például éttermed van, és a Facebook hirdetésben a weboldaldon található menüajánlat oldalára irányítod őket, akkor mondhatjuk, hogy megtekintették az érkezési oldalt, ha látták a menüt.

Miben különbözik ez a kattintástól?

Erre a kérdésre a legegyszerűbb két példával válaszolni, amik rámutatnak, hogy mi a különbség kattintás és oldalmegtekintés között. Akkor számít kattintásnak:

  • ha a felhasználó véletlenül rákattint a Facebook hirdetésedben található linkre (mert mondjuk az ott látható képet szerette volna nagyobban megnézni, helyette viszont a Facebook átirányította a linkre), majd a “hiba” észrevételét követően még azelőtt bezárja az oldalt, hogy az betöltődött volna.
  • ha a felhasználó szándékosan kattint ugyan a hirdetésben található linkre, de az oldal olyan sokáig töltődik, hogy inkább nem várja meg, és bezárja azt.

Ez a fenti két eset tehát linkre kattintásnak számít, nem pedig érkezésioldal-megtekintésnek, mert nem töltöttek egyetlen másodpercet sem az érkezési oldalon, tehát annak tartalmát nem látták.

 Azzal, hogy a Facebook lehetővé teszi, hogy kattintás helyett az érkezési oldal megtekintéseire optimalizáld a hirdetésed, jobb minőségű közönséget érhetsz el, hiszen ezzel a hirdetési eszközzel a Facebook kiszűri azokat a felhasználókat, akik korábban megszakították az oldal betöltését, kiléptek még azelőtt, hogy az megjelent volna. Így elméletileg csak azok látják majd a hirdetésedet, akik a weboldalt is megnézik, ahova irányítod őket.

Mi kell ahhoz, hogy a Facebook hirdetés az érkezésioldal-megtekintésre optimalizált legyen?

Van néhány kritérium, aminek meg kell felelni:

  • Olyan hirdetést optimalizálhatsz így, melynek kampánycélja a forgalomterelés
  • A hirdetési fiókodnak kell, hogy legyen Facebook képpontja
  • Az érkezési oldal(ai)don már beépítve kell lennie a Facebook képpontnak

Hol tudom beállítani, hogy a Facebook hirdetés az érkezésioldal-megtekintésre optimalizált legyen?

A Hirdetéskezelőben a Hirdetéssorozatnál válaszd ki az optimalizálni kívánt hirdetést, majd a Szerkesztés gombra kattintás után megnyíló menüben az “Optimalizálás és megjelenítés” panelen a “Hirdetések megtekintési optimalizálása” pontban a legördülő menüből válaszd ki, hogy “Érkezésioldal-megtekintések”.

A funkció egyelőre nem mindenki számára elérhető, de folyamatosan bővítik a hirdetési fiókok sorát, amiben beállítható.

 Bízom benne, hogy a “Mikor történik a díj felszámítása?” menüpontban azért nem választható egyelőre ennél az optimalizálási módnál, hogy “Hivatkozásra kattintás”, mert még nagyon új. A megjelenés alapú díjszámítás ugyanis nem tűnik fairnek: ha a Facebook biztos benne, hogy ezzel az optimalizálási móddal jobb minőségű közönséget ér el, hiszen azoknak a felhasználóknak mutatja meg a hirdetést, akik nemcsak kattintanak rá, hanem tényleges időt is töltenek az érkezési oldalon, akkor miért nem lehet csak azok után az emberek után fizetni, akik ezt meg is tették? A kérdés költői, az idő pedig majd megválaszolja.

A Social Mix Facebook borítóvideójának kálváriája

sze, 07/12/2017 - 19:44

Épeszű ember nem írná le ezt a történetet, de valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, akinek kész kálváriává alakult a Facebook borítóvideó feltöltése. Ha Te is hasonlóképp jártál, segíthet a tudat, hogy nem vagy egyedül. De kezdjük az elején!

Az első eset, amikor egy ügyfelem Facebook oldalán felfigyeltem a borítóvideó feltöltési lehetőségre, május 6-án történt. Immár majdnem másfél hónapja, de ki számolja… Azóta tűkön ültem, többször kategóriát és nyelvet változtattam a Social Mix oldalán, hogy nálam is megjelenjen a lehetőség, és feltölthessek egy klassz videóborítót. Nyilván az elsők között, hiszen innovátorként szeretek mindent a saját “bőrömön” kipróbálni, hogy az ügyfeleimnek olyan szolgáltatást ajánlhassak, amiről van már tapasztalatom.

Már-már úgy tűnt, hogy teljesen hiába várok, amikor a Social Mix 3. születésnapja előtt 2 nappal megjelent a lehetőség az oldalon. Kaptam is az alkalmon, gyorsan elkészíttettem egy szuper videót, ami ráadásul nagyon hamar, még aznap este megérkezett. Akkor úgy gondoltam, megvárom a születésnapot, legyen ez a különleges évforduló felütése: csakhogy 48 órával később eltűnt a funkció az oldalról. Mire feltöltöttem volna, már nem volt olyan gomb, hogy videó hozzáadása, csak fotóé. Csalódottságomban kerestem egy jó kis GIF-et (mert ugye mindig kell, hogy legyen ‘B’ terv), de titkon reméltem, hogy még aznap publikálhatom a videót.

Nos, 9 nap telt el, mire ma reggel végre megjelent a lehetőség. Mindent “félredobtam”, hogy a videót mielőbb feltöltsem, és akkor történt meg az, amire nem számítottam: hiába a feltöltés, a videó állóképként jelenik meg.

Az adminisztrátori felületen (Vállalkozáskezelőt és Power Editort használok), nálam szépen lejátssza a videót, de ha látogatóként megyek az oldalra, akkor sem telefonon, sem pedig számítógépen nem indul el. Gondoltam, akkor feltöltöm újra, de megint eltűnt a gomb, így kizárólag fotót enged feltölteni a rendszer.

Nincs mese: várok. Miközben azt elfogadom, hogy a rendszer, amit 1 milliárdnál is több felhasználó látogat naponta, nem lehet tökéletes. Csak azért aggódom, mert amikor nem a saját oldalamról van szó, hanem egy ügyfél hív fel azzal a kéréssel, hogy készítsünk egy borítóvideót az oldalára, és bizonytalan időre nemet kell mondanom egy rajtam kívülálló ok miatt, akkor ráébredek: csalódást okozni rosszabb, mint csalódni.

(Ha megnéznéd a videót, itt látható.)

A Social Mix Facebook borítóvideójának kálváriája

sze, 07/12/2017 - 19:44

Épeszű ember nem írná le ezt a történetet, de valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, akinek kész kálváriává alakult a Facebook borítóvideó feltöltése. Ha Te is hasonlóképp jártál, segíthet a tudat, hogy nem vagy egyedül. De kezdjük az elején!

Az első eset, amikor egy ügyfelem Facebook oldalán felfigyeltem a borítóvideó feltöltési lehetőségre, május 6-án történt. Immár majdnem másfél hónapja, de ki számolja… Azóta tűkön ültem, többször kategóriát és nyelvet változtattam a Social Mix oldalán, hogy nálam is megjelenjen a lehetőség, és feltölthessek egy klassz videóborítót. Nyilván az elsők között, hiszen innovátorként szeretek mindent a saját “bőrömön” kipróbálni, hogy az ügyfeleimnek olyan szolgáltatást ajánlhassak, amiről van már tapasztalatom.

Már-már úgy tűnt, hogy teljesen hiába várok, amikor a Social Mix 3. születésnapja előtt 2 nappal megjelent a lehetőség az oldalon. Kaptam is az alkalmon, gyorsan elkészíttettem egy szuper videót, ami ráadásul nagyon hamar, még aznap este megérkezett. Akkor úgy gondoltam, megvárom a születésnapot, legyen ez a különleges évforduló felütése: csakhogy 48 órával később eltűnt a funkció az oldalról. Mire feltöltöttem volna, már nem volt olyan gomb, hogy videó hozzáadása, csak fotóé. Csalódottságomban kerestem egy jó kis GIF-et (mert ugye mindig kell, hogy legyen ‘B’ terv), de titkon reméltem, hogy még aznap publikálhatom a videót.

Nos, 9 nap telt el, mire ma reggel végre megjelent a lehetőség. Mindent “félredobtam”, hogy a videót mielőbb feltöltsem, és akkor történt meg az, amire nem számítottam: hiába a feltöltés, a videó állóképként jelenik meg.

Az adminisztrátori felületen (Vállalkozáskezelőt és Power Editort használok), nálam szépen lejátssza a videót, de ha látogatóként megyek az oldalra, akkor sem telefonon, sem pedig számítógépen nem indul el. Gondoltam, akkor feltöltöm újra, de megint eltűnt a gomb, így kizárólag fotót enged feltölteni a rendszer.

Nincs mese: várok. Miközben azt elfogadom, hogy a rendszer, amit 1 milliárdnál is több felhasználó látogat naponta, nem lehet tökéletes. Csak azért aggódom, mert amikor nem a saját oldalamról van szó, hanem egy ügyfél hív fel azzal a kéréssel, hogy készítsünk egy borítóvideót az oldalára, és bizonytalan időre nemet kell mondanom egy rajtam kívülálló ok miatt, akkor ráébredek: csalódást okozni rosszabb, mint csalódni.

(Ha megnéznéd a videót, itt látható.)

A Social Mix 3. születésnapja alkalmából szeretnék betekintést...

sze, 07/05/2017 - 12:11

via GIPHY



A Social Mix 3. születésnapja alkalmából szeretnék betekintést engedni a munkámba: pontosan így telik a napom, amiben pontosan így érzem magam - immár 3 éve. ????

Imádom minden percét és nagyon köszönök Nektek minden támogatást, türelmet és megbízást, I keep mixin’ social media!

A Social Mix 3. születésnapja alkalmából szeretnék betekintést...

sze, 07/05/2017 - 12:11

via GIPHY



A Social Mix 3. születésnapja alkalmából szeretnék betekintést engedni a munkámba: pontosan így telik a napom, amiben pontosan így érzem magam - immár 3 éve. ????

Imádom minden percét és nagyon köszönök Nektek minden támogatást, türelmet és megbízást, I keep mixin’ social media!

Csak az elmúlt 2 hét során számos olyan sztorit hallottam, ami...

sze, 07/05/2017 - 12:09


Csak az elmúlt 2 hét során számos olyan sztorit hallottam, ami városi legendának tűnne, ha nem közeli ismerőseim mondták volna.

Exalkalmazottak, volt barátok és barátnők, egykori osztálytársak tulajdonítottak el Facebook oldalt pusztán bosszúállási szándékkal, vagy épp a hirdetési fiókból hirdettek egy teljesen más oldal érdekében.

Ellenőrizd minden oldaladat, és csak az legyen adminisztrátor, aki valóban illetékes! Ha pedig biztosra akarsz menni, legyen inkább mindenki más Szerkesztő, és kizárólag a tulajdonos Adminisztrátor.

Visszaélés esetén ugyanis a Facebook nem segít, nincs kihez fordulni, ezért utólag sok fejfájást okozhat, ha illetéktelen kezekbe kerül az oldalad.

Csak az elmúlt 2 hét során számos olyan sztorit hallottam, ami...

sze, 07/05/2017 - 12:09


Csak az elmúlt 2 hét során számos olyan sztorit hallottam, ami városi legendának tűnne, ha nem közeli ismerőseim mondták volna.

Exalkalmazottak, volt barátok és barátnők, egykori osztálytársak tulajdonítottak el Facebook oldalt pusztán bosszúállási szándékkal, vagy épp a hirdetési fiókból hirdettek egy teljesen más oldal érdekében.

Ellenőrizd minden oldaladat, és csak az legyen adminisztrátor, aki valóban illetékes! Ha pedig biztosra akarsz menni, legyen inkább mindenki más Szerkesztő, és kizárólag a tulajdonos Adminisztrátor.

Visszaélés esetén ugyanis a Facebook nem segít, nincs kihez fordulni, ezért utólag sok fejfájást okozhat, ha illetéktelen kezekbe kerül az oldalad.

Tibi atya megrendezett eltűnésének tanulsága

p, 06/16/2017 - 15:49

Bár a történet happy enddel zárult annak köszönhetően, hogy Tibi atya Facebook oldaláról kiderült, a saját tulajdonosa tüntette el, azért kihasználom a lehetőséget arra, hogy leírjam: nem elég egy Facebook oldal!

Sok kis- és középvállalkozás vezetője úgy gondolja, hogy elegendő, ha az online marketing tevékenysége a Facebookra korlátozódik. Évek óta minden hozzám forduló vállalkozó figyelmét felhívom arra, hogy a Facebook oldal nem saját tulajdon, ezért kizárólag arra építkezni meggondolatlanság, sokan azonban mégsem hallgattak rám.

Értem, hogy
• a Facebook oldal ma már olyan komplex, hogy akár több tartalom is elhelyezhető rajta, mint egy weboldalon,
• ingyenessége miatt nincs olcsóbb online megjelenési felület,
• a használata magától értetődőnek és egyszerűnek tűnik,
• miért gondolják a vállalkozók, akik sokszor erőforrás (idő, munkaerő, pénz) szűkében vannak, hogy elegendő a Facebookon kommunikálni.

De amiről Tibi atya (mint utóbb kiderült, megrendezett) eltűnése kapcsán mégis beszélni kell, az az, hogy
• a Facebook oldal nem saját tulajdon, tehát bármikor eltűnhet, törlődhet, hackertámadás áldozata lehet stb. és senkihez sem lehet fordulni reklamációval,
• a Facebookon minden csoda 3 napig tart, tehát a cégről szóló általános információkat, küldetést és cégpolitikát nem hivatott bemutatni, mert csak az az érdekes, ami most történik,
• a felhasználók továbbra is Google-ben keresnek partnert, akinek megbízást adnak vagy céget, amelytől vásárolnak, így üzleti körökben elengedhetetlen a weboldal,
• semmi sem látható előre, mert csak részleges kontrollal rendelkezünk az oldalak felett. Váratlan történés esetén tehetetlenek vagyunk.

A Facebook oldalra nem szabad úgy tekinteni, mint saját tulajdonra akkor sem, ha egyre inkább ez terjed el a köztudatban!

Szomorú, hogy egy 1 millió rajongónál is többel rendelkező oldal (megrendezett) eltűnése kell ahhoz, hogy az online újságok foglalkozni kezdjenek a témával, de ideje minden vállalkozónak átgondolni hosszú távú terveit, és ahhoz igazítani az online kommunikációt.

Ahogyan az üzleti élet, úgy az online jelenlét kapcsán is igaz: kockázatos egy lábon állni! Nagyon kevés kivétellel a vállalkozásoknak szükségük van egy weboldalra, ahol a velük kapcsolatos minden fontos és állandó információt elhelyezhetik. A Facebookot pedig érdemes a rajongókkal való kapcsolattartásra, mindennapi kommunikációra, illetve figyelemfelkeltésre és forgalomterelésre használni. 

Minél több lábon áll egy vállalkozás online megjelenése, annál kevésbé kerülhet kiszolgáltatott helyzetbe!

A PixelDesigners Magazine 2016. szeptemberi számában bővebben is kifejtettem, miért van szükség weboldalra, olvasd el ide kattintva.

Tibi atya megrendezett eltűnésének tanulsága

p, 06/16/2017 - 15:49

Bár a történet happy enddel zárult annak köszönhetően, hogy Tibi atya Facebook oldaláról kiderült, a saját tulajdonosa tüntette el, azért kihasználom a lehetőséget arra, hogy leírjam: nem elég egy Facebook oldal!

Sok kis- és középvállalkozás vezetője úgy gondolja, hogy elegendő, ha az online marketing tevékenysége a Facebookra korlátozódik. Évek óta minden hozzám forduló vállalkozó figyelmét felhívom arra, hogy a Facebook oldal nem saját tulajdon, ezért kizárólag arra építkezni meggondolatlanság, sokan azonban mégsem hallgattak rám.

Értem, hogy
• a Facebook oldal ma már olyan komplex, hogy akár több tartalom is elhelyezhető rajta, mint egy weboldalon,
• ingyenessége miatt nincs olcsóbb online megjelenési felület,
• a használata magától értetődőnek és egyszerűnek tűnik,
• miért gondolják a vállalkozók, akik sokszor erőforrás (idő, munkaerő, pénz) szűkében vannak, hogy elegendő a Facebookon kommunikálni.

De amiről Tibi atya (mint utóbb kiderült, megrendezett) eltűnése kapcsán mégis beszélni kell, az az, hogy
• a Facebook oldal nem saját tulajdon, tehát bármikor eltűnhet, törlődhet, hackertámadás áldozata lehet stb. és senkihez sem lehet fordulni reklamációval,
• a Facebookon minden csoda 3 napig tart, tehát a cégről szóló általános információkat, küldetést és cégpolitikát nem hivatott bemutatni, mert csak az az érdekes, ami most történik,
• a felhasználók továbbra is Google-ben keresnek partnert, akinek megbízást adnak vagy céget, amelytől vásárolnak, így üzleti körökben elengedhetetlen a weboldal,
• semmi sem látható előre, mert csak részleges kontrollal rendelkezünk az oldalak felett. Váratlan történés esetén tehetetlenek vagyunk.

A Facebook oldalra nem szabad úgy tekinteni, mint saját tulajdonra akkor sem, ha egyre inkább ez terjed el a köztudatban!

Szomorú, hogy egy 1 millió rajongónál is többel rendelkező oldal (megrendezett) eltűnése kell ahhoz, hogy az online újságok foglalkozni kezdjenek a témával, de ideje minden vállalkozónak átgondolni hosszú távú terveit, és ahhoz igazítani az online kommunikációt.

Ahogyan az üzleti élet, úgy az online jelenlét kapcsán is igaz: kockázatos egy lábon állni! Nagyon kevés kivétellel a vállalkozásoknak szükségük van egy weboldalra, ahol a velük kapcsolatos minden fontos és állandó információt elhelyezhetik. A Facebookot pedig érdemes a rajongókkal való kapcsolattartásra, mindennapi kommunikációra, illetve figyelemfelkeltésre és forgalomterelésre használni. 

Minél több lábon áll egy vállalkozás online megjelenése, annál kevésbé kerülhet kiszolgáltatott helyzetbe!

A PixelDesigners Magazine 2016. szeptemberi számában bővebben is kifejtettem, miért van szükség weboldalra, olvasd el ide kattintva.

Végre! Egy helyen kezelhetők a Facebook, Instagram és Messenger üzenetek

sze, 11/16/2016 - 12:46

Elérkezett a pillanat, amire oly sokan vártunk: a Facebook Pages alkalmazás vezető fejlesztője bejelentette, hogy hamarosan lehetővé válik egyetlen alkalmazáson belül válaszolni a Facebookon és az Instagramon érkezett üzenetekre, kommentekre.

A közlemény szerint eddig egyedül a Facebook Pages alkalmazás havonta 5 milliárd (!) üzenetet, kommentet és felhasználói bejegyzést dolgozott fel átlagosan, így végre a fejlesztők is elismerték, hogy szükség van egy közös platformra, ahol a rajongók érdeklődését kezelni lehet.

Eddig ugyanis ha egy vállalkozásnak volt Facebook és Instagram oldala is, akkor mindkettőt meg kellett nyitnia ahhoz, hogy válaszoljon a beérkezett üzenetekre és kommentekre. 

Ezentúl viszont a Facebook Pages nevű alkalmazást is elég lesz megnyitni: a beérkező megkeresések fiókban lesz egy szekció, ahol egy helyen láthatjuk majd a Facebook oldalra érkező kommenteket, a felhasználók nyilvánosan közzétett posztjait, valamint az Instagramon érkezett kommenteket is. Hogy jól látható legyen, melyik aktivitás hol történt, egy-egy külön lapfület kapnak majd az egyes felületek.

A Pages alkalmazásnak ezt az új funkcióját már tesztelik, így bármikor megérkezhet az összes felhasználó számára. Alig várjuk!

Végre! Egy helyen kezelhetők a Facebook, Instagram és Messenger üzenetek

sze, 11/16/2016 - 12:46

Elérkezett a pillanat, amire oly sokan vártunk: a Facebook Pages alkalmazás vezető fejlesztője bejelentette, hogy hamarosan lehetővé válik egyetlen alkalmazáson belül válaszolni a Facebookon és az Instagramon érkezett üzenetekre, kommentekre.

A közlemény szerint eddig egyedül a Facebook Pages alkalmazás havonta 5 milliárd (!) üzenetet, kommentet és felhasználói bejegyzést dolgozott fel átlagosan, így végre a fejlesztők is elismerték, hogy szükség van egy közös platformra, ahol a rajongók érdeklődését kezelni lehet.

Eddig ugyanis ha egy vállalkozásnak volt Facebook és Instagram oldala is, akkor mindkettőt meg kellett nyitnia ahhoz, hogy válaszoljon a beérkezett üzenetekre és kommentekre. 

Ezentúl viszont a Facebook Pages nevű alkalmazást is elég lesz megnyitni: a beérkező megkeresések fiókban lesz egy szekció, ahol egy helyen láthatjuk majd a Facebook oldalra érkező kommenteket, a felhasználók nyilvánosan közzétett posztjait, valamint az Instagramon érkezett kommenteket is. Hogy jól látható legyen, melyik aktivitás hol történt, egy-egy külön lapfület kapnak majd az egyes felületek.

A Pages alkalmazásnak ezt az új funkcióját már tesztelik, így bármikor megérkezhet az összes felhasználó számára. Alig várjuk!

Amit a #hashtag használatról régóta tudni akartál

h, 11/14/2016 - 12:20
Amit a #hashtag használatról régóta tudni akartál:

Ha mások posztjaiban folyton látod a sok fura # karaktert, de nem tudod, miért használják vagy hogy Neked érdemes lenne-e használni üzleti kommunikáció során, akkor Neked szól a legújabb cikkem.

Az “Amit a #hashtag használatról régóta tudni akartál” megtalálható a PixelDesigners Magazine13. számában! Ingyenes magazinletöltés iPadre: http://bit.ly/pdmagazine

Amit a #hashtag használatról régóta tudni akartál

h, 11/14/2016 - 12:20
Amit a #hashtag használatról régóta tudni akartál:

Ha mások posztjaiban folyton látod a sok fura # karaktert, de nem tudod, miért használják vagy hogy Neked érdemes lenne-e használni üzleti kommunikáció során, akkor Neked szól a legújabb cikkem.

Az “Amit a #hashtag használatról régóta tudni akartál” megtalálható a PixelDesigners Magazine13. számában! Ingyenes magazinletöltés iPadre: http://bit.ly/pdmagazine

A Facebook visszatért a gyökereihez

cs, 07/21/2016 - 12:19

Ma reggel minden közösségi médiával foglalkozó hírportál címlapon hozta a hírt, hogy megújult a Facebook oldalak kinézete. De biztosan újításról van szó?

Bár az “új design” teljesen eltér az elmúlt évekétől, azért fontos megjegyezni, hogy ez sokkal inkább a gyökerekhez való visszatérés most, mint újítás. 

Az üzleti oldalak hazánkban 2008 körül indultak, és onnantól kezdve nagyjából évente kaptak új köntöst, ami időnként csak 1-1 kisebb elrendezésbeli módosítást jelentett, míg máskor nagyobb lélegzetű változásról volt szó.

A jelenleg újnak aposztrofált megjelenés 2010-2011 körül debütált: kis méretű profilkép bal felül, a menüsor szintén kicsiben, és szürke háttérrel a bal oldali sávban található közvetlenül alatta. Az Idővonal természetesen maradt középen, azonban a videók, fotók és alkalmazások átkerültek a jobb oldalra, ahogyan az az alábbi képen is látszik.

Meglehetősen pozitív személyiségként mondhatnám, hogy örömteli az újítás, de ha őszinte akarok lenni, nekem csak az egyik szemem mosolyog. A másik inkább sírva kérdezi: a világ leglátogatottabb portáljának nem lehetne végre egy kicsit jövőbemutató megjelenése? A néhány héttel ezelőtti betűtípuscsere kifejezetten jó ötlet volt, azonban az összkép ezzel az új dizájnnal is valahol 5 évvel elmarad a mai trendek mögött.

Ha már funkcióiban is arra törekszik a Facebook fejlesztőgárdája, hogy az üzleti oldalak minél hasonlatosabbak legyenek egy weboldalhoz, akkor nem lehetne egy tényleg szép, modern és dinamikus dizájnt adni nekik?

A Facebook visszatért a gyökereihez

cs, 07/21/2016 - 12:19

Ma reggel minden közösségi médiával foglalkozó hírportál címlapon hozta a hírt, hogy megújult a Facebook oldalak kinézete. De biztosan újításról van szó?

Bár az “új design” teljesen eltér az elmúlt évekétől, azért fontos megjegyezni, hogy ez sokkal inkább a gyökerekhez való visszatérés most, mint újítás. 

Az üzleti oldalak hazánkban 2008 körül indultak, és onnantól kezdve nagyjából évente kaptak új köntöst, ami időnként csak 1-1 kisebb elrendezésbeli módosítást jelentett, míg máskor nagyobb lélegzetű változásról volt szó.

A jelenleg újnak aposztrofált megjelenés 2010-2011 körül debütált: kis méretű profilkép bal felül, a menüsor szintén kicsiben, és szürke háttérrel a bal oldali sávban található közvetlenül alatta. Az Idővonal természetesen maradt középen, azonban a videók, fotók és alkalmazások átkerültek a jobb oldalra, ahogyan az az alábbi képen is látszik.

Meglehetősen pozitív személyiségként mondhatnám, hogy örömteli az újítás, de ha őszinte akarok lenni, nekem csak az egyik szemem mosolyog. A másik inkább sírva kérdezi: a világ leglátogatottabb portáljának nem lehetne végre egy kicsit jövőbemutató megjelenése? A néhány héttel ezelőtti betűtípuscsere kifejezetten jó ötlet volt, azonban az összkép ezzel az új dizájnnal is valahol 5 évvel elmarad a mai trendek mögött.

Ha már funkcióiban is arra törekszik a Facebook fejlesztőgárdája, hogy az üzleti oldalak minél hasonlatosabbak legyenek egy weboldalhoz, akkor nem lehetne egy tényleg szép, modern és dinamikus dizájnt adni nekik?

Boldog 2. születésnapot, Social Mix!

h, 07/04/2016 - 16:56

Hihetetlen, hogy már 2 év eltelt azóta, hogy a Social Mix elindult. Tartalmas évek vannak mögöttünk, és nagyon bízom benne, hogy előttünk is ;) Mindenkinek köszönöm az együttműködést!

Boldog 2. születésnapot, Social Mix!

h, 07/04/2016 - 16:56

Hihetetlen, hogy már 2 év eltelt azóta, hogy a Social Mix elindult. Tartalmas évek vannak mögöttünk, és nagyon bízom benne, hogy előttünk is ;) Mindenkinek köszönöm az együttműködést!

Algoritmusváltozás várható Facebookon!

cs, 06/30/2016 - 11:01

Az elmúlt években folyamatosan változtatták a hírfolyamot összeállító algoritmust azért, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek a portálon. 

Ehhez azt látják megoldásnak, ha igyekeznek a leginkább releváns tartalmakat mutatni, így a kísérletezés sosem ér véget. Az algoritmusváltozás gyakorlatilag állandósult része a közösségi marketingesek életének.

Akkor mi változott most, miért van tele minden hírportál a változással?

Mert bejelentették, hogy az eddiginél kiemeltebben kezelik majd a személyek által közzétett bejegyzéseket, vagyis az oldalak által posztolt, leginkább üzleti célú tartalmak egy kicsit háttérbe szorulnak majd.

Oké, de mit jelent mindez?

Valószínűleg emiatt sokan tapasztalhatnak csökkenést az elérési adatokban, illetve költségnövekedést a kiemelt posztok és hirdetések kapcsán.

Mikortól?

A változás néhány hét múlva lép életbe, a bejelentés szerint folyamatosan élesítik majd egyre több felhasználó fiókjában.

Mi a teendő addig?

Érdemes az eddigieknél is jobban figyelni a költés és az eredmények arányát, hiszen mindenki kíváncsi lesz arra, hogy mekkora változást hoz majd az új algoritmus a költségeket tekintve. Ezt pedig csak akkor lehet megmondani, ha addig is folyamatosan figyelik az adminisztrátorok a saját oldalaik statisztikáit.

Algoritmusváltozás várható Facebookon!

cs, 06/30/2016 - 11:01

Az elmúlt években folyamatosan változtatták a hírfolyamot összeállító algoritmust azért, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek a portálon. 

Ehhez azt látják megoldásnak, ha igyekeznek a leginkább releváns tartalmakat mutatni, így a kísérletezés sosem ér véget. Az algoritmusváltozás gyakorlatilag állandósult része a közösségi marketingesek életének.

Akkor mi változott most, miért van tele minden hírportál a változással?

Mert bejelentették, hogy az eddiginél kiemeltebben kezelik majd a személyek által közzétett bejegyzéseket, vagyis az oldalak által posztolt, leginkább üzleti célú tartalmak egy kicsit háttérbe szorulnak majd.

Oké, de mit jelent mindez?

Valószínűleg emiatt sokan tapasztalhatnak csökkenést az elérési adatokban, illetve költségnövekedést a kiemelt posztok és hirdetések kapcsán.

Mikortól?

A változás néhány hét múlva lép életbe, a bejelentés szerint folyamatosan élesítik majd egyre több felhasználó fiókjában.

Mi a teendő addig?

Érdemes az eddigieknél is jobban figyelni a költés és az eredmények arányát, hiszen mindenki kíváncsi lesz arra, hogy mekkora változást hoz majd az új algoritmus a költségeket tekintve. Ezt pedig csak akkor lehet megmondani, ha addig is folyamatosan figyelik az adminisztrátorok a saját oldalaik statisztikáit.

Oldalak