Tumblr

Feliratkozás Tumblr hírcsatorna csatornájára
A közösségi média napjaink egyik legerősebb marketingeszköze, mellyel minden vállalkozásnak élnie kell. A Social Mix költséghatékony megoldásokkal segíti a kis- és középvállalkozásokat a közösségi marketing területén.
Frissítve: 2 óra 53 perc

Megérkeztek az érkezésioldal-megtekintésre optimalizált Facebook hirdetések

cs, 07/27/2017 - 10:23

A Facebook rendszerében eddig kétféleképpen lehetett optimalizálni a hirdetéseket: elérés és kattintás alapon. Most viszont megjelent egy harmadik funkció, a landing page view optimization, vagyis az érkezésioldal-megtekintésre optimalizált típus.

Mit is jelent pontosan az érkezési oldal megtekintése?

Amikor a felhasználó a hirdetésedben elhelyezett URL célhelyére megérkezik, akkor mondhatjuk, hogy megtekintette az érkezési oldalt. Ha például éttermed van, és a Facebook hirdetésben a weboldaldon található menüajánlat oldalára irányítod őket, akkor mondhatjuk, hogy megtekintették az érkezési oldalt, ha látták a menüt.

Miben különbözik ez a kattintástól?

Erre a kérdésre a legegyszerűbb két példával válaszolni, amik rámutatnak, hogy mi a különbség kattintás és oldalmegtekintés között. Akkor számít kattintásnak:

  • ha a felhasználó véletlenül rákattint a Facebook hirdetésedben található linkre (mert mondjuk az ott látható képet szerette volna nagyobban megnézni, helyette viszont a Facebook átirányította a linkre), majd a “hiba” észrevételét követően még azelőtt bezárja az oldalt, hogy az betöltődött volna.
  • ha a felhasználó szándékosan kattint ugyan a hirdetésben található linkre, de az oldal olyan sokáig töltődik, hogy inkább nem várja meg, és bezárja azt.

Ez a fenti két eset tehát linkre kattintásnak számít, nem pedig érkezésioldal-megtekintésnek, mert nem töltöttek egyetlen másodpercet sem az érkezési oldalon, tehát annak tartalmát nem látták.

 Azzal, hogy a Facebook lehetővé teszi, hogy kattintás helyett az érkezési oldal megtekintéseire optimalizáld a hirdetésed, jobb minőségű közönséget érhetsz el, hiszen ezzel a hirdetési eszközzel a Facebook kiszűri azokat a felhasználókat, akik korábban megszakították az oldal betöltését, kiléptek még azelőtt, hogy az megjelent volna. Így elméletileg csak azok látják majd a hirdetésedet, akik a weboldalt is megnézik, ahova irányítod őket.

Mi kell ahhoz, hogy a Facebook hirdetés az érkezésioldal-megtekintésre optimalizált legyen?

Van néhány kritérium, aminek meg kell felelni:

  • Olyan hirdetést optimalizálhatsz így, melynek kampánycélja a forgalomterelés
  • A hirdetési fiókodnak kell, hogy legyen Facebook képpontja
  • Az érkezési oldal(ai)don már beépítve kell lennie a Facebook képpontnak

Hol tudom beállítani, hogy a Facebook hirdetés az érkezésioldal-megtekintésre optimalizált legyen?

A Hirdetéskezelőben a Hirdetéssorozatnál válaszd ki az optimalizálni kívánt hirdetést, majd a Szerkesztés gombra kattintás után megnyíló menüben az “Optimalizálás és megjelenítés” panelen a “Hirdetések megtekintési optimalizálása” pontban a legördülő menüből válaszd ki, hogy “Érkezésioldal-megtekintések”.

A funkció egyelőre nem mindenki számára elérhető, de folyamatosan bővítik a hirdetési fiókok sorát, amiben beállítható.

 Bízom benne, hogy a “Mikor történik a díj felszámítása?” menüpontban azért nem választható egyelőre ennél az optimalizálási módnál, hogy “Hivatkozásra kattintás”, mert még nagyon új. A megjelenés alapú díjszámítás ugyanis nem tűnik fairnek: ha a Facebook biztos benne, hogy ezzel az optimalizálási móddal jobb minőségű közönséget ér el, hiszen azoknak a felhasználóknak mutatja meg a hirdetést, akik nemcsak kattintanak rá, hanem tényleges időt is töltenek az érkezési oldalon, akkor miért nem lehet csak azok után az emberek után fizetni, akik ezt meg is tették? A kérdés költői, az idő pedig majd megválaszolja.

A Social Mix Facebook borítóvideójának kálváriája

sze, 07/12/2017 - 19:44

Épeszű ember nem írná le ezt a történetet, de valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, akinek kész kálváriává alakult a Facebook borítóvideó feltöltése. Ha Te is hasonlóképp jártál, segíthet a tudat, hogy nem vagy egyedül. De kezdjük az elején!

Az első eset, amikor egy ügyfelem Facebook oldalán felfigyeltem a borítóvideó feltöltési lehetőségre, május 6-án történt. Immár majdnem másfél hónapja, de ki számolja… Azóta tűkön ültem, többször kategóriát és nyelvet változtattam a Social Mix oldalán, hogy nálam is megjelenjen a lehetőség, és feltölthessek egy klassz videóborítót. Nyilván az elsők között, hiszen innovátorként szeretek mindent a saját “bőrömön” kipróbálni, hogy az ügyfeleimnek olyan szolgáltatást ajánlhassak, amiről van már tapasztalatom.

Már-már úgy tűnt, hogy teljesen hiába várok, amikor a Social Mix 3. születésnapja előtt 2 nappal megjelent a lehetőség az oldalon. Kaptam is az alkalmon, gyorsan elkészíttettem egy szuper videót, ami ráadásul nagyon hamar, még aznap este megérkezett. Akkor úgy gondoltam, megvárom a születésnapot, legyen ez a különleges évforduló felütése: csakhogy 48 órával később eltűnt a funkció az oldalról. Mire feltöltöttem volna, már nem volt olyan gomb, hogy videó hozzáadása, csak fotóé. Csalódottságomban kerestem egy jó kis GIF-et (mert ugye mindig kell, hogy legyen ‘B’ terv), de titkon reméltem, hogy még aznap publikálhatom a videót.

Nos, 9 nap telt el, mire ma reggel végre megjelent a lehetőség. Mindent “félredobtam”, hogy a videót mielőbb feltöltsem, és akkor történt meg az, amire nem számítottam: hiába a feltöltés, a videó állóképként jelenik meg.

Az adminisztrátori felületen (Vállalkozáskezelőt és Power Editort használok), nálam szépen lejátssza a videót, de ha látogatóként megyek az oldalra, akkor sem telefonon, sem pedig számítógépen nem indul el. Gondoltam, akkor feltöltöm újra, de megint eltűnt a gomb, így kizárólag fotót enged feltölteni a rendszer.

Nincs mese: várok. Miközben azt elfogadom, hogy a rendszer, amit 1 milliárdnál is több felhasználó látogat naponta, nem lehet tökéletes. Csak azért aggódom, mert amikor nem a saját oldalamról van szó, hanem egy ügyfél hív fel azzal a kéréssel, hogy készítsünk egy borítóvideót az oldalára, és bizonytalan időre nemet kell mondanom egy rajtam kívülálló ok miatt, akkor ráébredek: csalódást okozni rosszabb, mint csalódni.

(Ha megnéznéd a videót, itt látható.)

A Social Mix 3. születésnapja alkalmából szeretnék betekintést...

sze, 07/05/2017 - 12:11

via GIPHY



A Social Mix 3. születésnapja alkalmából szeretnék betekintést engedni a munkámba: pontosan így telik a napom, amiben pontosan így érzem magam - immár 3 éve. ????

Imádom minden percét és nagyon köszönök Nektek minden támogatást, türelmet és megbízást, I keep mixin’ social media!

Csak az elmúlt 2 hét során számos olyan sztorit hallottam, ami...

sze, 07/05/2017 - 12:09


Csak az elmúlt 2 hét során számos olyan sztorit hallottam, ami városi legendának tűnne, ha nem közeli ismerőseim mondták volna.

Exalkalmazottak, volt barátok és barátnők, egykori osztálytársak tulajdonítottak el Facebook oldalt pusztán bosszúállási szándékkal, vagy épp a hirdetési fiókból hirdettek egy teljesen más oldal érdekében.

Ellenőrizd minden oldaladat, és csak az legyen adminisztrátor, aki valóban illetékes! Ha pedig biztosra akarsz menni, legyen inkább mindenki más Szerkesztő, és kizárólag a tulajdonos Adminisztrátor.

Visszaélés esetén ugyanis a Facebook nem segít, nincs kihez fordulni, ezért utólag sok fejfájást okozhat, ha illetéktelen kezekbe kerül az oldalad.

Tibi atya megrendezett eltűnésének tanulsága

p, 06/16/2017 - 15:49

Bár a történet happy enddel zárult annak köszönhetően, hogy Tibi atya Facebook oldaláról kiderült, a saját tulajdonosa tüntette el, azért kihasználom a lehetőséget arra, hogy leírjam: nem elég egy Facebook oldal!

Sok kis- és középvállalkozás vezetője úgy gondolja, hogy elegendő, ha az online marketing tevékenysége a Facebookra korlátozódik. Évek óta minden hozzám forduló vállalkozó figyelmét felhívom arra, hogy a Facebook oldal nem saját tulajdon, ezért kizárólag arra építkezni meggondolatlanság, sokan azonban mégsem hallgattak rám.

Értem, hogy
• a Facebook oldal ma már olyan komplex, hogy akár több tartalom is elhelyezhető rajta, mint egy weboldalon,
• ingyenessége miatt nincs olcsóbb online megjelenési felület,
• a használata magától értetődőnek és egyszerűnek tűnik,
• miért gondolják a vállalkozók, akik sokszor erőforrás (idő, munkaerő, pénz) szűkében vannak, hogy elegendő a Facebookon kommunikálni.

De amiről Tibi atya (mint utóbb kiderült, megrendezett) eltűnése kapcsán mégis beszélni kell, az az, hogy
• a Facebook oldal nem saját tulajdon, tehát bármikor eltűnhet, törlődhet, hackertámadás áldozata lehet stb. és senkihez sem lehet fordulni reklamációval,
• a Facebookon minden csoda 3 napig tart, tehát a cégről szóló általános információkat, küldetést és cégpolitikát nem hivatott bemutatni, mert csak az az érdekes, ami most történik,
• a felhasználók továbbra is Google-ben keresnek partnert, akinek megbízást adnak vagy céget, amelytől vásárolnak, így üzleti körökben elengedhetetlen a weboldal,
• semmi sem látható előre, mert csak részleges kontrollal rendelkezünk az oldalak felett. Váratlan történés esetén tehetetlenek vagyunk.

A Facebook oldalra nem szabad úgy tekinteni, mint saját tulajdonra akkor sem, ha egyre inkább ez terjed el a köztudatban!

Szomorú, hogy egy 1 millió rajongónál is többel rendelkező oldal (megrendezett) eltűnése kell ahhoz, hogy az online újságok foglalkozni kezdjenek a témával, de ideje minden vállalkozónak átgondolni hosszú távú terveit, és ahhoz igazítani az online kommunikációt.

Ahogyan az üzleti élet, úgy az online jelenlét kapcsán is igaz: kockázatos egy lábon állni! Nagyon kevés kivétellel a vállalkozásoknak szükségük van egy weboldalra, ahol a velük kapcsolatos minden fontos és állandó információt elhelyezhetik. A Facebookot pedig érdemes a rajongókkal való kapcsolattartásra, mindennapi kommunikációra, illetve figyelemfelkeltésre és forgalomterelésre használni. 

Minél több lábon áll egy vállalkozás online megjelenése, annál kevésbé kerülhet kiszolgáltatott helyzetbe!

A PixelDesigners Magazine 2016. szeptemberi számában bővebben is kifejtettem, miért van szükség weboldalra, olvasd el ide kattintva.

Végre! Egy helyen kezelhetők a Facebook, Instagram és Messenger üzenetek

sze, 11/16/2016 - 12:46

Elérkezett a pillanat, amire oly sokan vártunk: a Facebook Pages alkalmazás vezető fejlesztője bejelentette, hogy hamarosan lehetővé válik egyetlen alkalmazáson belül válaszolni a Facebookon és az Instagramon érkezett üzenetekre, kommentekre.

A közlemény szerint eddig egyedül a Facebook Pages alkalmazás havonta 5 milliárd (!) üzenetet, kommentet és felhasználói bejegyzést dolgozott fel átlagosan, így végre a fejlesztők is elismerték, hogy szükség van egy közös platformra, ahol a rajongók érdeklődését kezelni lehet.

Eddig ugyanis ha egy vállalkozásnak volt Facebook és Instagram oldala is, akkor mindkettőt meg kellett nyitnia ahhoz, hogy válaszoljon a beérkezett üzenetekre és kommentekre. 

Ezentúl viszont a Facebook Pages nevű alkalmazást is elég lesz megnyitni: a beérkező megkeresések fiókban lesz egy szekció, ahol egy helyen láthatjuk majd a Facebook oldalra érkező kommenteket, a felhasználók nyilvánosan közzétett posztjait, valamint az Instagramon érkezett kommenteket is. Hogy jól látható legyen, melyik aktivitás hol történt, egy-egy külön lapfület kapnak majd az egyes felületek.

A Pages alkalmazásnak ezt az új funkcióját már tesztelik, így bármikor megérkezhet az összes felhasználó számára. Alig várjuk!

Amit a #hashtag használatról régóta tudni akartál

h, 11/14/2016 - 12:20
Amit a #hashtag használatról régóta tudni akartál:

Ha mások posztjaiban folyton látod a sok fura # karaktert, de nem tudod, miért használják vagy hogy Neked érdemes lenne-e használni üzleti kommunikáció során, akkor Neked szól a legújabb cikkem.

Az “Amit a #hashtag használatról régóta tudni akartál” megtalálható a PixelDesigners Magazine13. számában! Ingyenes magazinletöltés iPadre: http://bit.ly/pdmagazine

A Facebook visszatért a gyökereihez

cs, 07/21/2016 - 12:19

Ma reggel minden közösségi médiával foglalkozó hírportál címlapon hozta a hírt, hogy megújult a Facebook oldalak kinézete. De biztosan újításról van szó?

Bár az “új design” teljesen eltér az elmúlt évekétől, azért fontos megjegyezni, hogy ez sokkal inkább a gyökerekhez való visszatérés most, mint újítás. 

Az üzleti oldalak hazánkban 2008 körül indultak, és onnantól kezdve nagyjából évente kaptak új köntöst, ami időnként csak 1-1 kisebb elrendezésbeli módosítást jelentett, míg máskor nagyobb lélegzetű változásról volt szó.

A jelenleg újnak aposztrofált megjelenés 2010-2011 körül debütált: kis méretű profilkép bal felül, a menüsor szintén kicsiben, és szürke háttérrel a bal oldali sávban található közvetlenül alatta. Az Idővonal természetesen maradt középen, azonban a videók, fotók és alkalmazások átkerültek a jobb oldalra, ahogyan az az alábbi képen is látszik.

Meglehetősen pozitív személyiségként mondhatnám, hogy örömteli az újítás, de ha őszinte akarok lenni, nekem csak az egyik szemem mosolyog. A másik inkább sírva kérdezi: a világ leglátogatottabb portáljának nem lehetne végre egy kicsit jövőbemutató megjelenése? A néhány héttel ezelőtti betűtípuscsere kifejezetten jó ötlet volt, azonban az összkép ezzel az új dizájnnal is valahol 5 évvel elmarad a mai trendek mögött.

Ha már funkcióiban is arra törekszik a Facebook fejlesztőgárdája, hogy az üzleti oldalak minél hasonlatosabbak legyenek egy weboldalhoz, akkor nem lehetne egy tényleg szép, modern és dinamikus dizájnt adni nekik?

Boldog 2. születésnapot, Social Mix!

h, 07/04/2016 - 16:56

Hihetetlen, hogy már 2 év eltelt azóta, hogy a Social Mix elindult. Tartalmas évek vannak mögöttünk, és nagyon bízom benne, hogy előttünk is ;) Mindenkinek köszönöm az együttműködést!

Algoritmusváltozás várható Facebookon!

cs, 06/30/2016 - 11:01

Az elmúlt években folyamatosan változtatták a hírfolyamot összeállító algoritmust azért, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek a portálon. 

Ehhez azt látják megoldásnak, ha igyekeznek a leginkább releváns tartalmakat mutatni, így a kísérletezés sosem ér véget. Az algoritmusváltozás gyakorlatilag állandósult része a közösségi marketingesek életének.

Akkor mi változott most, miért van tele minden hírportál a változással?

Mert bejelentették, hogy az eddiginél kiemeltebben kezelik majd a személyek által közzétett bejegyzéseket, vagyis az oldalak által posztolt, leginkább üzleti célú tartalmak egy kicsit háttérbe szorulnak majd.

Oké, de mit jelent mindez?

Valószínűleg emiatt sokan tapasztalhatnak csökkenést az elérési adatokban, illetve költségnövekedést a kiemelt posztok és hirdetések kapcsán.

Mikortól?

A változás néhány hét múlva lép életbe, a bejelentés szerint folyamatosan élesítik majd egyre több felhasználó fiókjában.

Mi a teendő addig?

Érdemes az eddigieknél is jobban figyelni a költés és az eredmények arányát, hiszen mindenki kíváncsi lesz arra, hogy mekkora változást hoz majd az új algoritmus a költségeket tekintve. Ezt pedig csak akkor lehet megmondani, ha addig is folyamatosan figyelik az adminisztrátorok a saját oldalaik statisztikáit.

Tinédzser célközönségért irány az Instagram!

k, 11/03/2015 - 10:20

Már régóta suttogják, hogy Amerikában az Instagram kezdi átvenni a Facebook helyét a tinik körében. Mostanra azonban már semmi kétség: nem kezdi, hanem át is vette!

Elég megnézni az alábbi grafikont, ami a legfrissebb felhasználói adatokat mutatja. Kiderül, hogy mely platformokat tartja a legfontosabbnak az amerikai tinédzser korosztály:

Semmi kétség afelől, hogy aki a tinédzserek szívét szeretné megnyerni, annak egyre inkább számolnia kell az Instagram hirdetésekkel!

Egy app, ami nem vág vissza: Boomerang

p, 10/30/2015 - 18:06

Ha valaki eddig azt hitte, hogy a kép és a videó között félúton nincs más tartalomtípus, akkor itt az idő ezt újra átgondolni. Az Instagramnak hála ugyanis elérkezett a fotósorozatból kreált animáció ideje: itt a Boomerang.

Az Instagram óriási népszerűsége az alkotókat egy újabb alkalmazás elkészítésére ösztökélte: a Boomerang lényege az, hogy egy gyors fotósorozat rögzítésével végtelenített animációt állít elő, amit ezután bármilyen közösségi platformon meg lehet osztani.

Az Apple is ebbe az irányba mozdult a Live Photos funkcióval, illetve a Facebook háza tájáról is hallottuk, hogy tesztelik a mozgó profilképeket, így semmi kétség afelől, hogy a jövőben a cégek is hatalmasat tarolhatnak ezzel az újdonsággal - különösen akkor, ha az elsők között kezdik alkalmazni.

A Boomerang elérhető ingyenesen Android és iOS eszközökre is, ráadásul mindkét áruházban a Top3-ban található a letöltési listán, úgyhogy érdemes kipróbálni!

(Fotó: Techcrunch.com)

A legnépszerűbb Instagram címkék, hashtagek 2015-ben

h, 09/21/2015 - 18:05

Az Instagram népszerűsége továbbra is megállíthatatlanul nő, ráadásul a legfrissebb kutatások szerint a fiatal, tehetős nagyvárosi felhasználók a legaktívabbak rajta, így üzleti szempontból is egyre értékesebb felületnek számít. De nézzük, melyek azok a címkék vagy más néven hashtagek, melyeket a legtöbben használnak 2015-ben.

1. #love
Jelenleg közel 700 millió (!) találat van a szeretet hashtagre, úgyhogy a népszerűségét aligha lehet megkérdőjelezni. Ezzel a cíkével közzétehetők a gyerekfotók, az ételek, ruhák, autók - gyakorlatilag bármi, amit szeretnénk, hogy a felhasználók szeressenek.

2. #instagood
315 millió találat a címkére, amit magyarul leginkább az “instajóság” kifejezéssel lehetne illetni. Gyakorlatilag bármilyen fotóhoz hozzá lehet adni ezt a taget, hiszen legalább annyira illik a kisállatos fotókhoz, mint a tájképekhez vagy épp a portrékhoz.

3. #me
A tomboló individualizáció megtette hatását: már nemcsak a cégek és a márkák középpontjában állnak a felhasználók, de a saját Instagram oldalukon is önmagukra irányítják a figyelmet. Közel 300 millió képet láttak el az “én” címkével.

4. #tbt
A “Throwback Thursday” hihetetlen népszerűségnek örvend: a múltbéli fotók megosztásához több mint 270 millióan választották ezt a hashtaget. Érdemes előtte-utána képeket, szépia effekttel ellátott fotókat vagy bármilyen múltidéző képeket ellátni vele.

5. #cute
A cukiságfaktor természetesen az Instagramon is tarol: 258 millió feltöltő nem tévedhet, a “cuki” mindig nyerő!

6. #follow
Aki új követőket szeretne, bátran használja a #follow címkét. Közel 260 millióan már jelezték, hogy így szeretnének új követőkre szert tenni, és a jelek szerint sikerül is nekik.

7. #followme
Ha már a #follow, vagyis követés használatban van, a #followme is adja magát. Közel 240 millió user szerint legalább is.

8. #photooftheday
A legjobb képek számára fenntartott címke: eddig több mint 235 millióan használták. A nap legjobb fotóját jelölő címkébe nem lehet belekötni: bármelyik fotóhoz tökéletes választás.

9. #happy
220 millió boldog Instagram-felhasználó már tudatta a világgal érzéseit.

10. #tagforlikes
Gyors, hatékony és egyszerű: ha szeretnéd, hogy többen kedveljék a képeidet és ennek érdekében mások megjelöljenek Téged a bejegyzéseikben, csak használd ezt a címkét.

11. #beautiful
Önmagáért beszél: immár 212 millióan használják a “gyönyörű” jelölést a fotóikhoz.

12. #girl
Néha a kevesebb több: ebben az esetben 202 millió a felhasználók száma, akik megjelölték, hogy a fotójukon egy lány látható, és ezzel növelik népszerűségüket.

13. #like
193 milliószor használták a kedvelést kérő címkét, mely a jelek szerint folytatja hódító útját.

14. #selfie
185 milliószor használták már a #selfie címkét, ami egyébként a marketingesek egyik kedvence is.

15. #picoftheday
A 8. ponthoz hasonlóan a nap képét szokás így is jelölni: eddig 174 milliónál is többször tették meg a userek.

16. #summer
Valószínűleg nem meglepő, hogy ez a szezoonális címke is bekerült a listába: a “nyár” elnevezést 168 milliószor használták már.

17. #fun
A nyárral együtt járó “móka” címkét 163 milliószor pötyögték már be.

18. #smile
No comment. :) 161 millió.

19. #friends
Az Instagram-élmények között a “barátok” a legfontosabbak, így a 160 milliós felhasználási szám nem is meglepő.

20. #like4like
Ezt a címkét azért használják, hogy tudassák, a képre érkezett lájkokat meghálálják. Nem más ez, mint egy “barterlájk”, amihez már 159 milliószor fordultak a userek. Ha szívesen lájkolod azok képét, akik a Tieidet is lájkolják, használd bátran!

21. #instadaily
154 milliószor került elő az a címke, amit nagyjából úgy lehetne lefordítani: napi insta.

22. #fashion
A “divat” mindig is nagyon előkelő helyet foglalt el ezen a portálon: jelenleg 146 milliónyira.

23. #igers
Az “Instagram Users”, vagyis Instagram felhasználók rövidítést közel 145 milliószor használták már.

24. #instalike
Mindenkinek érdemes kipróbálni: 135 milliószor használták már, és a sikert legtöbbször meg is hozza az “instakedvelés” címke.

25. #food
133 milliószor fotóztak ételt a felhasználók - és itt feltétlenül meg kell említeni a #foodporn címkét is, hiszen ezt is nagyon sokan használják arra, hogy látványos, tetszetős gasztronómiai témájú fotókat tegyenek közzé. Minden művészi ételfotó megérdemli mindkét címkét, nem szabad spórolni velük!

Egészen csodálatra méltó, hogy a legnépszerűbb 25 Instagram hashtaggel még nem sikerült a 100 milliós határ alá kerülni. Ez is bizonyítja, hogy a portál népszerűsége egyre inkább növekszik, és érdemes ezt üzleti célokra is kihasználni!

“Nem tetszik” gomb érkezik a Facebookra

sze, 09/16/2015 - 11:50

Hosszú évek óta lehet olvasni arról, hogy a felhasználók szinte követelik Facebookon a „Nem tetszik” gombot. Eddig Mark Zuckerberg ellenállt, most azonban megtört a jég.

A Facebook atyja hivatalos bejelentésben közölte: a „Dislike” gomb lehetővé teszi majd a Facebookozók számára, hogy igazi véleményt nyilvánítsanak a megjelenő tartalmakról, és többé ne tartsák magukban, ha nem tetszik nekik egy tartalom. Eddig ugyanis vagy hosszas kommentháború vagy tovább görgetés volt a megoldás, ha valakinek nem tetszett valami - mostantól viszont már egy kattintással hangot is adhat neki.

A napokban indul a gomb tesztelése, így hozzánk is bármelyik pillanatban megérkezhet majd az új gomb. (Zuckerberg azt is elmondta nyilatkozatában, hogy eddig azért nem vezették be “Dislike” funkciót, mert nem akartak hasonlítani a Reddithez, aminek pontosan a kedvelés vs. nem kedvelés az alapja.)

Most viszont már Zuckerberg is elismerte, hogy az életben „nem minden pillanat jó pillanat”, úgyhogy itt az ideje, hogy ezt a legnagyobb közösségi portálon is kifejezhessék a userek.

Ez a hír nemcsak a felhasználóknak, de a marketingeseknek is kedvez, hiszen így még pontosabban követhető a felhasználók reakciója. Eddig az elrejtés és a kedvelés visszavonása volt az a 2 eszköz, mellyel negatív véleményt nyilváníthattak a negatív hozzászólásokon túl, mostantól azonban elég lesz egy gombnyomás, hogy valaki nemtetszését is kifejezze. Az elemzőknek pedig segíthet, ha az ezekből nyert adatokat alaposan átvizsgálják.

4 ok, amiért a Facebook Video előnyeit ki kell használnod

p, 07/03/2015 - 19:00

A Facebook elképzelhetetlenül sok energiát, idő és pénzt áldoz arra, hogy a videók elérését és hatékonyságát növelje, ami a marketingesek számára olyan előny, amit kár lenne nem kihasználni. Hogy miért? 4 okot szedtem csokorba.

1. A külső szolgáltatóktól linkelt videók rosszul teljesítenek
Biztosan ismered a mondást, miszerint “Minden szentnek maga felé hajlik a keze”. A Facebooknál ez hatványozottan is igaz: bár engedélyezi a YouTube, a Vimeo és más weboldalakon tárolt videók linkelését, azok csak statikus állóképként jelennek meg. Ráadásul a hozzájuk tartozó bélyegkép 150 x 150 pixel méretű, így egyáltalán nem figyelemfelkeltő, és nem csábít kattintásra.

Bezzeg a Facebookra közvetlenül feltöltött saját videók! 470 pixel széles előnézeti képpel rendelkeznek és automatán elindulnak, amint a felhasználók Hírfolyamában megjelennek, így nemcsak kattintásra buzdítanak, de még ajánlásra és megosztásra is. Vizuálisan vonzóak, ez pedig a Facebook számára az egyik legfontosabb, hiszen konkrét bevételt köszönhetnek a nagy nézettségű videóknak - különösen azután, hogy bevezetik majd a 2 videó közötti reklámfilm beillesztési lehetőséget, ami már itt lebeg a fejünk felett.

2. A Facebookra közvetlenül feltöltött videók jutalomban részesülnek
A legnagyobb közösségi platform fejlesztői a közelmúltban alakították át az algoritmust úgy, hogy a közvetlenül a Facebookra feltöltött videók előnyt élvezzenek más tartalmakkal szemben. Ezzel egyrészt a platformra feltöltött videók nézettségét növelik, másrészt az organikus elérésre is szemmel láthatóan kiterjednek.

3. A beágyazott videó növeli az organikus elérést
A SocialBakers legutóbbi kutatása szerint jelenleg 135%-kal jobban terjednek (vagyis 135%-kal több emberhez jutnak el ingyen) ezek a videók, mint a képek. A vállalatok számára pedig ez kifejezetten nagy előny, hiszen a videók megosztása a felhasználók körében is népszerű, miközben az automata lejátszásnak köszönhetően könnyebb kiváltani az elköteleződést és az interakciót ( a kedvelést, hozzászólást vagy megosztást), mint eddig bármikor.

Vizuális típusok figyelmébe ajánlom az alábbi táblázatot, mely a SocialBakers kutatásának eredményét szemlélteti:

A jóslatok szerint az év végére a Facebookon történő videómegtekintések száma meghaladja majd a YouTube-on történő videómegtekintések számát, ami már elég fontos indok ahhoz, hogy a marketingesek is közvetlenül töltsék fel videóikat a kék portálra…

4. A Facebook algoritmus imádja a videoreklámokat
Jelenleg kétféleképpen lehet promotálni egy videós tartalmat: vagy közzététel után nyomunk rá a kiemelés parancsra, vagy létrehozunk egy videohirdetést. Bármelyiket válasszuk is, a kiemelt organikus terjedéssel támogatva jóval több emberhez el lehet juttatni azonos összegből a videókat, mint a képeket.

Ami pedig szintén óriási előny: a lejátszott videó végére akciógombot lehet betenni, így a nézőket tovább lehet irányítani a vállalkozás weboldalára vagy épp meg lehet mutatni nekik egy újabb videót. A felmérések szerint pedig a videók záróképernyőjén lévő akciógombok kiemelkedően jól teljesítenek konverzió tekintetében.

Hogy milyen is egy jó videó?
A legfontosabb, hogy jó minőségű. Bár divatosak a “szelfivideók”, a kézikamerát utánzó effektesek és a házivideót imitálók, azért nem árt szem előtt tartani, hogy üzleti szempontból a minőség nagyon is fontos! Minél szórakoztatóbb, elgondolkodtatóbb és látványosabb, annál több kedvelésre, megosztásra és hozzászólásra számíthat.

Merj kísérletezni!
Készíts többféle videót: változzon a tartalom, a megjelenítés, a szűrők, az effektek, a témák. Ne félj kísérletezni: senki sem úgy született, hogy tudta, mely videókat szeretik és értékelik a rajongói. A kísérletezés mindennek az alapja. Természetesen itt is igaz, hogy érdemes mások hibáiból tanulni, azonban azt se felejtsd el, hogy ami valakinek a közönségénél nem működött, az talán épp a Tiednél lesz főnyeremény. Ha nem próbálod ki, sosem tudod meg…

#socialmix #socialmixhu #1stbirthday

p, 07/03/2015 - 10:26


#socialmix #socialmixhu #1stbirthday

Hozd ki a lehető legtöbbet a Facebook oldaladból!

k, 06/30/2015 - 12:11

Sokan fordulnak hozzám azzal a problémával, hogy úgy érzik, túl egyhangú a Facebook oldaluk, ami tulajdonképpen nem jó semmire, csak időt és energiát fogyaszt, de eredményt nem hoz. Nekik ajánlom most ezt a posztot.

A több mint 1,4 milliárd aktív felhasználóval rendelkező közösségi oldal marketingszempontból rengeteg lehetőséget rejt, de az mindig az adminisztrátoron múlik, hogy mennyit használ ki ezek közül. Az alábbiakban 10 olyan ötletet adok, melyek segíthetnek abban, hogy még többet hozz ki az oldaladból.

1. Kulisszák mögötti felvételek
A Facebook egyik legnagyobb előnye, hogy olyan közvetlen hangnemben tudja megszólítani a közönséget, ahogyan egyetlen más portál sem. Ezt az előnyt nem szabad veszni hagyni, mindenképpen érdemes kihasználni: ossz meg a rajongókkal olyan fotókat, melyek egy-egy izgalmas pillanatban készültek és olyan eseményt mutatnak be, amit normál helyzetben nem kommunikálnál egy weboldalon vagy más hivatalos felületen. Ahhoz, hogy a Facebook oldaladra kíváncsi legyen a közönséged, szükség van valami kis pluszra, amitől időről időre visszatérnek.

2. Videók és lejátszási listák feltöltése
Érdemes néha videókat is feltölteni közvetlenül a Facebookra ahelyett, hogy YouTube-ról ágyaznád be őket. Annál is inkább, mert már lehetőség van arra is, hogy több videóból lejátszási listát hozz létre, így még tovább a Facebook oldaladon tarthatod a rajongóidat úgy, hogy egymás után adod nekik az érdekes tartalmakat. Lehetnek ezek kulisszák mögötti felvételek, új termékfunkciók, termékbemutatók vagy éppen tippek és tanácsok, a lényeg csak annyi, hogy releváns legyen a közönséged számára.

3. Ne feledd az akciógombot a borítófotón!
Kifejezetten hasznos funkció a borítófotón található akciógomb, melynek használata ingyenes és mindenki számára elérhető. Ennek ellenére sok olyan oldalt látok, ahol nincs beállítva ez a gomb, pedig mindössze 1 percet vesz igénybe, és jó eredményeket hozhat. Érdemes egyébként időnként változtatni a gomb funkcióját, így lehet tesztelni, hogy az adott közönségnek melyik a leghasznosabb.

4. Ajánlatok, akciók felajánlása
A legbiztosabb módszer arra, hogy a rajongóid figyelmét felkeltsd az, ha ajánlasz nekik valami olyat, amit sehonnan máshonnan nem kaphatnak meg. Legyen az kupon, jelszó egy kedvezményhez vagy bármilyen más érdekesség, a lényege ugyanaz: éreztesd, hogy fontos számodra a Facebook-közönséged és a tagságukat jutalommal hálálod meg.

5. Indíts nyereményjátékot!
Ha a közönséged elég nagy (általában 1000 tag felett) érdemes lehet nyereményjátékot szervezni nekik. A lehető legegyszerűbb módjára gondolj: töltsenek fel képet magukról a termékeddel vagy örökítsék meg, hogy az üzletedben jártak, esetleg válaszoljanak meg egy általad feltett kérdést: a mód mindegy, a lényeg itt is ugyanaz. Lássák, hogy fontosak Neked és törődsz velük, hiszen ők sem feltétlenül a nyeremény miatt fognak részt venni, sokkal inkább a móka kedvéért.

6. Működj együtt más Facebook oldalakkal!
Az oldalad nevében szólj hozzá és ossz meg más oldalakról tartalmakat, érdekességeket, híreket kedves kommentárral vagy kiegészítéssel és meglátod, egy idő múlva ők is megteszik ugyanezt a Te tartalmaiddal. A termékkapcsolás és az együttműködés a legtöbb esetben pozitív a közönség számára, így érdemes ilyen keresztpromócióval felpezsdíteni az oldalt.

7. Ne feledd a mérföldköveket!
Legyen szó bizonyos tagszám eléréséről, a vállalkozásod születésnapjáról vagy más, számodra fontos eseményről, engedd meg a rajongóidnak, hogy Veled ünnepeljenek! Oszd meg velük az örömöd és meglátod, hálásak lesznek érte!

8. Hozz létre saját, egyéni alkalmazást, tabokat!
Számtalan egyéni tabot, alkalmazást integrálhatsz a Facebook oldaladba attól függően, hogy milyen az üzleti profilod: lehet Instagram, Pinterest vagy épp YouTube integrációt beállítani, de feliratkozó tabtól kezdve a szállítási információig, akciós kupontól a cégtörténetig mindenféle egyedi tartalmakat beállíthatsz. Légy kreatív és próbálj olyat adni a közönségednek, amit Te is örömmel fogadnál a helyükben!

9. Ismerd meg a közönséged!
Időigényes feladat, de érdemes megismerni a közönséget, amelyik az oldaladon összegyűlt. Érdemes ún. “split teszteket” végrehajtani: posztolj minden hétfőn-szerdán-pénteken, a hét első napján mindig fotót, a közepén mindig videót, a végén pedig hivatkozást, mondjuk 2 héten át. Aztán a következő 2 hétben cseréld meg az egyik napot vagy a tartalomtípust…a lényeg, hogy próbáld leszűrni a törvényszerűségeket, melyeket a közönséged megmutat.

10. Integráld más felületeidet!
A legtöbb vállalkozásnak ma már nemcsak Facebook oldala van: megtalálhatók Twitteren, Instagramon, Pinteresten vagy épp a Vine-on is. A rajongók azonban nem feltétlenül vannak ott minden felületen, ezért érdemes őket a Facebookon tartani, és úgy megmutatni, mit helyeztél el más oldalaidon. Erre tökéletes eszköz az integráció, mely a legtöbb közösségi felületen elérhető. A Social Mix Facebook oldalán például megtalálható a Pinterest, az ISSUU, a YouTube és az Instagram is, ráadásként pedig egy hírlevél feliratkozó boxot is elhelyeztem.

A lényeg tehát, hogy ne csak azért üzemeltesd a Facebook oldaladat, mert muszáj - vigyél bele kreativitást, örömet és új ötleteket, hogy a közönségednek legyen mit értékelnie. Meglátod, a befektetés megtérül!

Szerzői címkék, avagy az Author Tag megérkezett Facebookra

h, 06/22/2015 - 18:01

A Facebook végre gondolt azokra az olvasókra, akik konkrét szerzők (újságírók, tartalomelőállítók) munkáit keresik a Facebookon. Egyúttal természetesen azokra is, akik saját olvasótáboruk méretét szeretnék növelni - itt az Author Tag!

A Szerzői címke (Author Tag) a Hírfolyamban, a linkek előnézeténél, legalul jelenik meg. Ráadásként nemcsak a szerző Facebook oldalára mutat a címke, de követési lehetőséget is kínál.

Ha valaki rákattint egy tartalomra és ezzel elnavigál a közösségi portálról, akkor a Facebookra visszatéréskor az előnézetben láthatja a Követés parancsot is, mely a szerző oldalára vagy profiljára mutat, beállítástól függően.

Ezzel az új funkcióval a szerzőknek lehetőségük nyílik arra, hogy erőfeszítés nélkül növeljék az olvasótáborukat és könnyebben tegyék elérhetővé a tartalmaikat, miközben a Facebook forgalomterelő ereje tovább nő - igazi nyer-nyer szituáció.

Hogyan állítható be az Author Tag?

Ez az újdonság legszebb része, úgyhogy mindenki, aki fél az egyéni kódok weboldalba integrálásától, megnyugodhat. Mindössze 1 sor hozzáadásával előhívható a funkció, erről részletes leírás ide kattintva található.

Ha a személyes Facebook profilodhoz szeretnéd kapcsolni az Author Tag funkciót, győződj meg arról, hogy engedélyezted azt, hogy mások követhessenek. Ha viszont egy Facebook oldalad számára engedélyeznéd, akkor nincs szükség további beállításokra, az itt írtak elvégzését követően megjelenik majd a funkció. Ami fontos, hogy mobilon nem jelenik meg a szerzői címke, így akinek a közönsége nem használ számítógépet a Facebook böngészésére, jelentős hátránnyal indul az olvasótábor és -közönség felépítésében.

A Facebook a GIF fájlok új otthona

h, 06/01/2015 - 14:09

A múlt hét vége attól a bejelentéstől volt hangos, mely szerint a Facebookon már közzé lehet tenni GIF fájlokat. De vajon tényleg jó ez nekünk?

Hosszú évekkel ezelőtt óriási divatnak számítottak az animált képek (GIF fájlok), melyek mindenféle mozgással kergették az őrületbe azokat, akik ki nem állhatták a pörgő-forgó, alacsony felbontású és a betöltődést lassító fájlokat.

Újabban reneszánszát éli a GIF, hiszen a blogbejegyzésekben számos helyre tesznek a szerzők ilyen fájlokat, különösen a reakciók szemléltetése céljából. Bár alapvetően nem igazán kedvelem ezeket a GIF-eket, azért azt el kell ismerni, hogy 1-1 jól megválasztott fájl tényleg képes mosolyt csalni az ember arcára.

Most azonban már nemcsak blogokban, hanem a Facebook Hírfolyamban is megtaláljuk majd őket: egyelőre csak a felhasználók tudják őket posztolni a saját Idővonalukra, de tartok tőle, hogy innen már csak egy lépés lesz az, hogy megjelenjen a cégeknél is.

Kétségtelen, hogy egy-egy GIF többet mond, mint egy sima kép vagy szöveg, ugyanakkor egy GIF-ekkel telezsúfolt idővonalat bizonyára senki sem nézeget szívesen. Általában nagyon örülök az újításoknak, de kivételesen azt kell mondjam: kár, hogy ennek a funkciónak a fejlesztésével időt töltöttek. Ugyanakkor kíváncsian várom, hogy feltérképezzük a benne rejlő üzleti lehetőségeket, már ha vannak.

A videohirdetések már Pinterestre is megérkeztek

k, 05/26/2015 - 18:08

A Facebook után a Pinterest a következő közösségi média felület, ahol a videohirdetések felé nyitnak a fejlesztők. Nem véletlenül!

Az nem is kérdés, hogy vannak olyan szegmensek, ahol a Pinterest az egyik legnépszerűbb közösségi portál: divat, szépség és más női témákban kifejezetten jól teljesít. Havonta átlagosan 47 millió látogatót vonz a “digitális gombostűs portál”, így azoknál a cégeknél, akik főleg a hölgyeket célozzák meg, kifejezetten hasznos eszköz.

Azután pedig tovább nő majd a népszerűsége, hogy elindították a videohirdetési lehetőséget. Az elsők között helyezett el kisfilmet a Gap, a L’Oréal, a Target, a Unilever, a Visa, a Walgreens és a Wendy’s.

Érdekesség, hogy a videók reagálnak a mozgásra: ha lefelé görgetünk, akkor folytatódnak, ha felfelé, akkor pedig “visszatekerődnek”. Ez így furán hangozhat, de nézd meg a bemutatót és azonnal megérted:

A Cinematic Pins névre hallgató funkció egy olyan újítás, amire már régóta szüksége volt a portálnak, amely az egyik kedvencem a közösségi felületek között. Remélhetőleg a vállalati felhasználást is tovább növeli majd a videohirdetési lehetőség, mert egyelőre nem sikerült elsöprő üzleti sikereket elérni ennek a remek felületnek.

A Promoted Pins elnevezésű hirdetési lehetőség volt az első komoly lépés a vállalati kommunikációt irányító célcsoport célzására, a Cinematic Pins pedig ebbe az irányba megy tovább. A sajtóközlemények szerint továbbra is dolgoznak kifinomult hirdetési lehetőségeken, így hamarosan még több újítás (pontos célzási lehetőségek, közönség szegmentálási opció stb.) várható a Pinterest táblái táján.

Oldalak